bezanya saya dan dia

.

.

.

.

Sambil jalan-jalan dalam Muzium Perak

sambil tangkap-tangkap gambar..

gambar ini..

.

saya teringat pesanan daripada seseorang

saya tak ingat siapa dan bila..

tapi masa jaman saya belum ada urban dulu

jaman saya masih single-mingle

.

.

dia pesan..

kau kalau kawin cari pasangan ..

kau cari orang yang lagi tua dari kau

sebab ….  untuk masa depan untuk  tahun-tahun yang akan datang..

sebab …

kalau kau kawin dengan yang lagi tua dari kau.. kau akan sentiasa nampak muda daripada dia

kalau kau kawin dengan yang sama umur  as in sama tahun kelahiran ..walau beza tujuh lapan bulan… .. kau akan nampak lebih tua daripada dia .. sebab perempuan akan nampak lebih tua daripada lelaki yang sebayanya

kalau kau kawin dengan yang lebih muda daripada kau … silap-silap nanti ada yang tanya kau .. ‘ ni adik kau yang mana satu ni ? ‘

.

.

.

saya perati-perati keliling…

saya paling setuju dengan stetmen yang kedua itu.

dan yang pertama ..     kan Bang!!!??    🙂

.

.

.

.